måndag 21 mars 2016

Nästan en månad sen sist..

Det är nästan en månad sen jag uppdaterade sist, och jag tar mig tillbaka med små steg varje dag. Matar ponnyerna tre gånger om dagen, och gör alla sysslor i min takt. Köra bil gör jag inte ännu, men har börjat öva på småvägar och det går lättare för varje gång tycker jag.

Sambon säger att balansen har blivit bättre på mig, och det har jag också märkt då jag inte använder några hjälpmedel nu alls. Står i duschen to.m, vilket jag inte gjort på flera månader efter operationen. Och dessutom faller jag inte mera, och går promenader med hund och utan stavar.

Orken är bättre, idag har jag varit på vattengympa och klarade av att gå in via Erkin Halli och köpa nytt smink samt påskgodis till påskhäxorna. Förut har jag varit så slut av vattengympan att jag kunnat börja gråta.

Ögonen är bättre, men synen, det tar verkligen sin tid att läka. Om två veckor är jag på ögon undersökning i vasa, den veckan ska jag till labben för att ta blodprov, så då blir det 36:e gången de pickar mig sen OKTOBER.. och sen om tre veckor magnetundersökning.... Usch. Magnetundersökning är inte skoj, det känns så svart på vitt på något vis då.

De som vill följa mig mer intensivt så kan följa mig på mitt instagramkonto PRENSES_BINA
där finns även mera bilder från operation, sjukhusvistelse os.v.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv